Αν ήσουν παιδί που γεννήθηκε μέχρι τη δεκαετία του 1990, σίγουρα θα θεωρούσες πολύτιμο αντικείμενο ένα κινητό τηλέφωνο με μια μικρή ασπρόμαυρη οθόνη και κουμπιά, όπου αποτελούσε τεχνολογική εξέλιξη για την εποχή. Το γεγονός ότι έπρεπε να πατήσεις 3 φορές ένα κουμπί για να εμφανιστεί το γράμμα που επιθυμείς στο μήνυμα, ή ότι μπορούσες να γράψεις μήνυματα χωρίς να βλέπεις την οθόνη, σίγουρα θα παραξενέψει τη σημερινή γενιά που μεγαλώνει με τα smartphones. Κάπου στις αρχές του 2000 άρχισαν να εξελίσσονται τα κινητά τηλέφωνα σε τεχνολογία και σε πιο προσιτά μεγέθη και άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο πόθου για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Μεγάλα άλματα προόδου σημειώθηκαν και στον τομέα των παιχνιδιών κινητού τηλεφώνου, τα οποία ήταν απλά αλλά συνάμα και υπέροχα. Έτσι πριν φθάσουμε στην σημερινή εποχή όπου με ένα πάτημα στο Store μπορείς να κατεβάσεις όποιον τίτλο παιχνιδιού σου κατέβει, ας ρίξουμε μια ματιά στα παιχνίδια που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στα παλιά μας κινητά τηλέφωνα και για τα οποία παρακαλούσαμε τους μεγαλύτερους μας να μας δανείσουν τα κινητά τους για να παίξουμε.
Snake II
Μακράν το πιο διάσημο παιχνίδι κινητού τηλεφώνου που πρωτοκυκλοφόρησε στις συσκευές το 1997. Στόχος σου στο φιδάκι ήταν να το κατευθύνεις προς τις τελίτσες – τροφές και καθώς τις έτρωγε, αυξανόταν το μέγεθος της ουράς του και παράλληλα του σκορ σου. Ουσιαστικά έπαιζες μέχρι να χάσεις, κάτι που συνέβαινε όταν το κεφάλι του φιδιού άγγιζε την ουρά του. Αν έβγαινες εκτός πλαισίου, τότε εμφανιζόσουν από την απέναντι πλευρά. Μεγάλη αγωνία κάθε φορά που το φιδάκι γινόταν γίγας στην πορεία του παιχνιδιού και αναγκαζόσουν να το αναδιπλώνεις συνεχώς σε όλα τα μήκη και πλάτη της οθόνης για να μην δαγκώσει το σώμα του και χάσεις! Για τους “επαγγελματίες” του παιχνιδιού υπήρχαν στάδια με εμπόδια όπου έπρεπε να τα αποφύγεις για να μην χάσεις και αυξημένα επίπεδα, όπου ανέβαζαν την ταχύτητα κίνησης του φιδιού. Πρόσφερε καλή εξάσκηση για βελτίωση της γρήγορης σκέψης και αποτέλεσε ορόσημο καθώς από εκεί και πέρα άρχισε η μαζική παραγωγή παιχνιδιών κινητού τηλεφώνου.
Tetris
Αν και κυκλοφόρησε σε αμέτρητες κονσόλες και εκδόσεις πρώτα, το ιστορικό αυτό παιχνίδι έδεσε γάντι με το mobile gaming. Αποτέλεσε το πρώτο παιχνίδι κινητού τηλεφώνου καθώς κυκλοφόρησε το 1994. Το 2010 αναδείχθηκε ως το παιχνίδι με τα περισσότερα downloads όλων των εποχών στα κινητά τηλέφωνα με πέραν των 100.000.000 paid downloads. Αν και δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που να μην ξέρει το διάσημο αυτό το παιχνίδι!, σκοπός σου είναι να χειριστείς τα τετρόμινα (σχήματα που δημιουργούνται από τέσσερα μοναδιαία τετράγωνα με κοινές πλευρές ή κορυφές) που πέφτουν από την κορυφή μετακινώντας τα ή γυρίζοντας τα κατά 90̊ με σκοπό τη δημιουργία οριζόντιας γραμμής χωρίς κενό. Όταν δημιουργηθεί μια τέτοια γραμμή εξαφανίζεται, και πέφτουν προς τα κάτω όλα τα υπόλοιπα. Ένα τόσο απλό, αλλά εθιστικό παιχνίδι! Απερίγραπτο το αίσθημα όπου ερχόταν η σειρά του μακρόστενου τετρόμινο σχήματος γραμμής και το κάρφωνες στο κενό που υπήρχε στα τουβλάκια σου και εξαφανίσεις πολλές γραμμές ταυτόχρονα!
Space Impact
Ο παίκτης εδώ χειριζόταν ένα διαστημόπλοιο, το κατεύθυνε οριζόντια και κάθετα, διαπερνούσε μέσα από ριψοκίνδυνες διαστημικές σπηλιές, απέφευγε πετρώματα και έριχνε λέιζερ στους εχθρούς που εμφανίζονταν. Αξέχαστα τα ηχητικά εφέ του παιχνιδιού όταν πυροβολούσες λέιζερ στους αντιπάλους σου, τα power-ups που λάμβανες (πύραυλοι, βόμβες, ακτίνες), όπως και οι αρχηγοί κάθε επιπέδου όπου απαιτούσαν μεγάλη προσπάθεια για να νικηθούν.
Bounce
Με την μαζική έλευση των πρώτων έγχρωμων κινητών τηλεφώνων, κυκλοφόρησε αυτό το παιχνίδι. Χειριζόσουν μια περιπετειώδη κόκκινη μπάλα, εξερευνούσες αχαρτογράφητες περιοχές, περνούσες μέσα στεφάνια και προσπαθούσες να αποφύγεις τις παγίδες για να τερματίσεις τα στάδια. Το παιχνίδι αυτό απαιτούσε πολλή υπομονή και ψυχραιμία. Ακόμη στα θετικά του ήταν τα πολύ ωραία χρώματα που είχε.
Bejeweled
Πρόγονος του Candy Crush, το ίδιο εθιστικό με την ίδια πλοκή με τη διαφορά ότι πρέπει να ταιριάξεις διαμάντια αντί ζαχαρωτά.
Nokia Ringtone Composer
Μια από τις πιο εντυπωσιακές εφαρμογές της εποχής. Η εφαρμογή αυτή σου επέτρεπε σύνθεση μονοφωνικών ήχων, πατώντας τα κουμπιά των αριθμών! Πολύ μπροστά για την εποχή της!
JAMDAT Bowling
Αποτέλεσε πρωτοποριακό παιχνίδι κινητού τηλεφώνου και τεράστια επιτυχία που βασίζεται στο δημοφιλές sport.
Asteroids
Μπορεί τα γραφικά του να φαίνονται πολύ απλοϊκά την σήμερον ημέρα, εντούτοις το παιχνίδι αυτό κουβαλά βαριά παρακαταθήκη, αφού αποτέλεσε ένα επαναστατικό arcade βιντεοπαιχνίδι το 1979 που πρωτοκυκλοφόρησε. Διαδραματίζεται στο διάστημα και στόχος σου είναι να πυροβολάς τις πέτρες και να τις σπάζεις, προτού χτυπήσουν το διαστημόπλοιο σου που βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης.
Pairs ΙΙ
Στόχος του παιχνιδιού ήταν να αποκαλύπτεις τις εικόνες που ήταν γυρισμένες ανάποδα, να τις απομνημονεύεις για να βρεις που βρίσκεται δεύτερη όμοια τους εικόνα. Για να προχωρούσες στο επόμενο επίπεδο θα έπρεπε να ταυτίσεις όλες τις όμοιες εικόνες μεταξύ τους πριν λείψει το φιτίλι του δυναμίτη με όσες λιγότερες προσπάθειες για καλύτερο σκορ. Πρόσφερε καλή εξάσκηση για την απομνημόνευση.
Chess
Αν είσαι λάτρης του σκακιού, τότε το παιχνίδι αυτό αποτελούσε must-have για το κινητό σου τηλέφωνο. Μπορούσες να παίξεις μόνος σου με αντίπαλο την εφαρμογή, ή εναντίον κάποιου δεύτερου παίκτη στο ίδιο κινητό ή και διαδικτυακά, κάτι που αποτελούσε πρωτοποριακό φαινόμενο για παιχνίδι κινητού τηλεφώνου. Κυκλοφόρησε διαθέσιμο σε όλες τις γνωστές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας της εποχής.
Sudoku
Πρόσφερε καλή εξάσκηση στα μαθηματικά. Σκοπός σου ήταν να γεμίζεις τους πίνακες που είχαν 9 κουτιά οριζόντια και 9 κάθετα με αριθμούς, έτσι ώστε η κάθε γραμμή, στήλη και ο μικρότερος τετράγωνος πίνακας – κουτί, να περιέχει όλους τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 9.
Διαβάστε ακόμα:
- Civilization series: Ένας κολοσσός του strategy (Μέρος Α)
- Ας θυμηθούμε το Mad Men (2007-2015) [Spoiler Free]
- 15 ηθοποιοί που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον Ben Affleck ως Batman
- Οι Iron Maiden και η λογοτεχνία
- Ταινίες και σειρές βασισμένες στο έργο του Phillip K. Dick
- Οι πραγματικές ιστορίες πίσω από τις παιδικές ταινίες της Disney
- Το όραμα Snyder (Μέρος Α)
- Όταν το Sci-Fi γίνεται πραγματικότητα (Μέρος Α’)
- Η Marvel και το πρόβλημα του χιούμορ
- Injustice: Gods Among Us (Μέρος Α)
- Συζητώντας με τη Ζωή, μια νέα σχεδιάστρια video games
- Η οικογένεια Batman…
- Ο πρώτος κύκλος των Defenders (Spoiler free και full κριτική)
- Origin Stories: Robin, ένας ήρωας με πολλά πρόσωπα